close
دانلود آهنگ جدید
معرفیr1

کلیپ سوتی.کلیپ دیدنی.کلیپ های جدید داغ

معرفیr1

موتورسنگین

 
 
سلام دیدم سوالات پراکندس تو فروم در مورد موتورها، یا معمولا با اومدن مدل جدید (2013-2012 و ...) صحبت ها توی چند تاپیک

پراکنده میشه تصمیم گرفتم در مورد موتورای شاخص تو ایران مثل R1,CBR1000RR,CBR600RR,R6 و ... تاپیکای مشخصی بزنم،

که جدا از معرفی مدلای جدید (مثل 2013) باشه، یعنی تاپیک اصلی موتور کنار تاپیک مدل جدید موجوده و متن اون تاپیک به ترتیب

سال به پست اول تاپیک اصلی اضافه میشه اینجوری هم مطالب یکجان، هم تفکیک مشن، هم اگر کسی سوالای،نظری و ... در

مورد موتورش یا ... داشت میتونه تو تاپیک مشخص پست بده روال هر تاپیکی هم که میزنم اول معرفی مختصری+عکس هست،

سر فرصت مطالب همه تاپیک هایی که زده میشه کامل میکنم اگر مدیریت مخالف این رواله مشکلی نیست.

__(این متن بعدا حذف خواهد شد)__


Yamaha R1
 
شاید یاماها تصور نمیکرد اعجوبه ای که در سال 1998 ساخت، بعدها به یکی از پر طرفدارترین و پر فروشترین سوپربایک ها تبدیل

شود موتورسیکلتی که برای رقابت با CBR900RR Firebalde آمده بود و مشخصات فنی اش از رقیب سر تر. Fireblade طبق اعلام

هوندا 122 (یا 130) اسب بخار قدرت داشت در حالی که یاماها ادعا می کرد R1، معادل 150 اسب بخار قدرت دارد وزن

موتورسیکلت هوندا 185 کیلو در حالی که R1 پر مدعا، 8 کیلو سبک تر یعنی 177 کیلوگرم وزن داشت! CBR900RR تاپ اسپید اش

265کیلومتر اما آر 1 277 کیلومتر بر ساعت که نشان از بهتر بودن مشخصات فنی R1 نسبت به Fireblade در زمان خودش است،

که صحه بر هدف یاماها برای رقابت مستقیم و جدی با ابر موتورهای هوندا می گذارد. و اکنون R1 پس از گذشت سالها و تغییرات

بسیار هنوز هم آرزوی هر موتور دوستی است ...



مشخصات کلی

نام کامل: Yamaha YZF-1000 R1 به اختصار R1 شرکت

سازنده: Yamaha

کشور سازنده: ژاپن

سال تولید (شروع): 1998 میلادی

حجم: 998 سی سی از نوع چهار زمانه

سیستم خنک کننده: مایع

نوع انجین: چهار سیلندر عرضی

تعداد سوپاپ: مدل های قدیمی 5، مدل های جدید 4

نوع سیستم سوخت رسانی: مدل های قدیمی کاربراتور، مدل های جدید انژکتور

نوع سیستم احتراق: TCI

استارت: الکتریکی

گیرباکس: 6 دنده

انتقال نیرو به چرخ عقب: زنجیر


مشخصات مدل 2013

انجین: 998 سی سی، مایع خنک، 4 سیلندر عرضی، چهار زمانه، DOHC ، سوپاپ ها 16

قطر و کورس پیستون: 78x52.2mm

ضریب کمپرس: 12.8 به 1

انتقال سوخت: انژکتور

احتراق: TCI

کلاچ: چند صفحه ای غوطه ور در روغن

حداکثر قدرت: 182 اسب بخار در 12500RPM

حداکثر گشتاور: 115.5nm در 10000rpm

گیرباکس: 6 سرعته

شاسی از نوع Deltabox V و آلومینیومی

تعلیق جلو: کمک های 43mm تلسکوپی معکوس

تعلیق عقب: تک شوکه

ترمز های جلو: دو دیسک 310mm با کالیپرهای 6 پیستونه

ترمز عقب: تک دیسک 220mm با کالیپر 1 پیستونه

سایز تایر جلو: 120/70 ZR17

سایز تایر عقب: ZR17 190/55

ارتفاع زین: 835MM

وزن با مایعات: 206 کیلوگرم :|

ظرفیت باک: 18 لیتر


 
 
 
 
 
 
فقط دنده 1ش با تاپ اسپید پراید یکیه

http://www.aparat.com/v/utqQM

- - - Updated - - -


اینم از صداش با اگزوز قهرمانی

http://www.aparat.com/v/JPpaI
فایل های پیوست شده
 

 


+ نوشته شده درچهار شنبهساعت 3 بعد از ظهرتوسط علیرضا | | تعداد بازدید : 527

مطالب قبلی

صفحات وبلاگ